Vysporiadanie preplatku pri online platbe
V tomto návode sa dozviete, ako vyriešiť situáciu, ak zákazník uhradí svoju objednávku cez online platbu (prostredníctvom platobnej brány), avšak dodatočne dôjde obsluhou k upraveniu jeho objednávky a vznikne tak z platby preplatok. Môže sa tak stať napr. v prípade, že si zákazník objedná tovar, ktorý mu už nie je možné dodať. V niektorých prípadoch nie je možné vykonať čiastkové vrátenie platby cez platobnú bránu, v tom prípade je vhodné zákazníkovi vrátiť preplatok formou hotovosti pri doručovaní objednávky. (Obsluha až pri kompletovaní objednávky zistí, že tovar nie je dostupný a ešte nedošlo k upraveniu jeho dostupnosti na strane webu.)
Upravenie online uhradenej objednávky
- Odomknite objednávku na úpravu.
- Ak je objednávka uhradená cez platobnú bránu je automaticky uzamknutá a aby bolo možné položky v objednávke upraviť, je potrebné objednávku odomknúť. Tento úkon musí mať obsluha povolený v nastaveniach aplikácie. (Zobrazte Podrobnosti objednávky - Zámok - Nie.)
- Upravte položky alebo ich množstvá v objednávke.
- V objednávke sa automaticky sumu uhradená navyše zobrazí ako Výdavok.
- Kliknite na Medzisúčet.
- Kliknite na tlačidlo pre príjem hotovosti napr. Donáška príjem hotovosť.
- Kliknite na tlačidlo Čiastočne inak.
- Zadajte hodnotu výdavku so záporným znamienkom!
- Kliknite na Potvrdiť.
- Kliknite na Ukončiť predaj pre vyúčtovanie objednávky a tlač pokladničného dokladu.
Zmena zámku na doklade
Vysporiadanie platby - vrátenie preplatku v online platbe vo forme hotovosti
Súvisiace návody
by
Ing. Lukáš Krajčír