Nastavenie - Tvorba objednávok tovaru pre centrálu priamo zo synchronizovanej databázy iKelp Predajca - dotykový predaj
Používate synchronizovanú databázu aplikácie iKelp Predajca a zatiaľ Vám zamestnanci nahlasujú telefonicky alebo emailom čo im na prevádzke chýba? Toto je možné jednoduchým spôsobom vyriešiť aj priamo z rozhrania dotykového predaja v iKelp Predajca a na centrálu sa Vám dostane presná informácia o tom, čo na danej prevádzke chýba a je potrebné naskladniť. Tento návod popisuje vytvorenie potrebných nastavení na strane databázy centrálnej evidencie v iKelp Cloud a lokálnej synchronizovanej databázy aplikácie iKelp Predajca. Ako sa v dotykovom rozhraní aplikácie iKelp Predajca objednávky tvoria a následnú prácu s nimi popisuje návod Tvorba objednávok tovaru pre centrálu priamo zo synchronizovanej databázy iKelp Predajca - dotykový predaj.
Nastavenia na centrále (V aplikácii iKelp Predajca Cloud)
- Spustite aplikáciu iKelp Predajca na centrále a prihláste sa ako užívateľ s prístupom do nastavení.
- Vyberte menu Nastavenia -> Nastavenia, zobrazí sa okno s nastaveniami aplikácie.
- V ľavej časti okna, v strome jednotlivých nastavení vyberte Odbyt -> Druhy dokladov.
- V pravej časti sa zobrazí zoznam druhov dokladov, pričom v hornej časti je potrebné v sekcii Filtre vybrať sklad, pre ktorý budeme daný druh vytvárať.
- Kliknite na tlačidlo Pridať.
- Zobrazí sa formulár pre vyplnenie parametrov (tie je možné dodatočne meniť aj v zozname druhov dokladov avšak okrem Typu druhu).
- Pre účely zápisu objednávok je potrebné vybrať Dod. interná objednávka zo zoznamu Typ druhu.
- Ďalej je potrebné vyplniť Názov druhu. Ten by mal byť výstižný a v prípade viacerých synchronizovaných databáz by mal obsahovať jednoznačnú identifikáciu (napr. číslo, skrátené označenie prevádzky, atď).
- Maska a Obdobie v tomto prípade nemajú význam. Je potrebné si uvedomiť, že samotný doklad vzniká v databáze danej synchronizovanej prevádzky a na centrálu sa prenáša pomocou synchronizácie. V tomto prípade centrála preberá už existujúce číslo dokladu. Pre prehľadnosť je však vhodné tieto parametre vyplniť zhodne s databázou danej synchronizovanej prevádzky.
- Kliknutím na tlačidlo Založiť sa nám v zozname druhov dokladov vytvorí v danom sklade ďalší záznam.
- V stĺpci Kód je potrebné pre daný záznam vyplniť jednoznačný identifikátor pre daný druh dokladu, ktorý musí byť zhodný s nastavením pre danú synchronizovanú databázu.
- Ďalej je potrebné v stĺpci Z. pobo. nastaviť Zdieľať.
- Na záver je potrebné zaškrtnúť stĺpec Ext. pre daný druh, čím nastavíte daný druh dokladu ako externý.
- V ľavej časti okna, v strome jednotlivých nastavení vyberte Odbyt -> Stavy.
- V hornej časti "Filtre" nastavte filter na Dodávateľské objednávky / zákazky / zápožičky.
- Skontrolujte, či majú prednastavené stavy vyplnený kód (Tieto kódy musia byť zhodné s kódmi stavov v synchronizovanej databáze pre správne fungovanie.)
Nastavenie predajni (V synchronizovanej databáze iKelp Predajca)
Pre každú prevádzku - synchronizovanú databázu, ktorej objednávky je potrebné synchronizovať voči centrále, je potrebné vytvoriť druh dokladu. V prípade, že v celom riešení používate viacero synchronizovaných databáz, je vhodné pre každú z nich označiť tento druh unikátne(najčastejšie: POS01, POS02, ..., takisto maska: DO01, DO02, ...). Postup vytvorenia a nastavenia druhu dokladu:
- Spustite aplikáciu iKelp Predajca na pobočke a prihláste sa ako užívateľ s prístupom do nastavení.
- Vyberte menu Nastavenia -> Nastavenia, zobrazí sa okno s nastaveniami aplikácie.
- V ľavej časti okna, v strome jednotlivých nastavení vyberte Odbyt -> Druhy dokladov.
- V pravej časti sa zobrazí zoznam druhov dokladov.
- Kliknite na tlačidlo Pridať
- Zobrazí sa formulár pre vyplnenie parametrov (tie je možné dodatočne meniť aj v zozname druhov dokladov avšak okrem Typu druhu).
- Pre účely zápisu pohybov predaja je potrebné vybrať Dod. interná objednávka zo zoznamu Typ druhu.
- Ďalej je potrebné vyplniť Názov druhu. Ten by mal byť výstižný a v prípade viacerých synchronizovaných databáz by mal obsahovať jednoznačnú identifikáciu (napr. číslo, skrátené označenie prevádzky, atď).
- Maska a Obdobie - pre prehľadnosť je vhodné tieto parametre vyplniť zhodne s nastavením na centrále pre danú synchronizovanú databázu. Je zaužívané Obdobie definovať ako Ročné. Samotná Maska musí jednoznačne identifikovať danú synchronizovanú databázu, najčastejšie má tvar <y>DO01<C4>, pričom prvý znak je posledná číslica aktuálneho roku, ďalej nasleduje reťazec "DO" a poradové číslo pokladne "01", poslednú časť tvorí číslo uzávierky v tvare "0001". To znamená, že maximálny počet objednávok môže byť 9999 za rok. Pre bežné prevádzky je to postačujúce číslo, vzhľadom na počet dní v roku.
- Kliknutím na tlačidlo Založiť sa nám v zozname druhov dokladov vytvorí v danom sklade ďalší záznam.
- V stĺpci Kód je potrebné pre daný záznam vyplniť jednoznačný identifikátor pre daný druh dokladu, ktorý musí byť zhodný s nastavením na centrále pre danú synchronizovanú databázu.
- Na záver je potrebné v stĺpci Z. pobo. nastaviť Zdieľať.
- V ľavej časti okna, v strome jednotlivých nastavení vyberte Odbyt -> Stavy.
- V hornej časti "Filtre" nastavte filter na Dodávateľské objednávky / zákazky / zápožičky.
- Skontrolujte, či majú prednastavené stavy vyplnený kód (Tieto kódy musia byť zhodné s kódmi stavov na centrále pre správne fungovanie.)
Nastavenie POS On-line
Pre to, aby bolo na predajni možné objednávky vytvárať je potrebné v nastaveniach POS On-line konkrétny druh pre vytváranie objednávok
- Vyberte menu Nastavenia -> Nastavenia, zobrazí sa okno s nastaveniami aplikácie.
- V ľavej časti okna, v strome jednotlivých nastavení vyberte Externé zariadenia -> POS On-line -> 1- Registračná pokladňa.
- V nastavení "Druh interná dod. objednávka tovaru" nastavte vytvorený druh pre internú objednávku.
- Zmeny potvrdte kliknutím na tlačidlo Uložiť.
Vyššie uvedený postup je potrebné aplikovať pre všetky synchronizované databázy. Už na začiatku odporúčame vytvoriť si plán číslovania a označovania jednotlivých pokladní, prevádzok a druhov dokladov. Pri ďalšom nastavovaní a servise sa budete prehľadnejšie orientovať v jednotlivých nastaveniach.
by
Ing. Lukáš Krajčír