Nastavenie uzávierky receptúr v iKelp Predajca
Nastavenie uzávierky receptúr v aplikácii iKelp Predajca, ktoré popisuje zadefinovanie spoločnosti na doklady, ktorými bude vznikať skladové vysporiadenie surovín pri uzávierke receptúr. Uzávierku receptúr je možné v aplikácii vykonať aj bez vykonania nižšie spomenutých nastavení. Bolo by však potrebné vždy vyberať spoločnosť, ktorá je evidovaná ako kontakt, nad ktorým bude vznikať skladový pohyb. Nakoľko sa bude jednať o stále jednu a tú istú spoločnosť, úpravou nastavení si tak môžete uľahčiť a zrýchliť prácu s aplikáciou. Tieto nastavenia nie je možné vykonať už pri inštalácii aplikácie automaticky, nakoľko je potrebné kontaktné údaje spoločnosti vyplniť ručne.
Nastavenie spoločnosti pre uzávierku receptúr
- V prvom kroku je potrebné zaevidovať vlastnú spoločnosť ako kontakt do adresára.
- Kontakt vytvoríte v adresári aplikácie, kliknutím na tlačidlo Nový. (Bližšie informácie o tejto možnosti sa dozviete v návode Založenie kontaktu do adresára kontaktov.)
- Vyplňte obchodné meno a nezabudnite ani na obchodné údaje ako IČO, DIČ a pod.
- Následne je potrebné tento kontakt priradiť druhu dokladu, v ktorom budú vznikať skladové pohyby príjem a výdaj pre uzávierku receptúr.
- Kliknite na tlačidlo Nastavenia v menu aplikácie a vyberte z ponuky možnosť Nastavenia.
- V ľavej časti, v strome jednotlivých nastavení rozkliknite možnosť Sklady a kliknite na možnosť Druhy dokladov.
- V zozname skladových dokladov nájdite druh "Uzávierka receptúr" a kliknite do stĺpca N pri danom druhu, čím sa otvoria rozšírené nastavenia daného druhu skladových dokladov.
- Kliknite na záložku Výroba a nastavte kontakt, ktorý ste pred chvíľou vytvorili.
- Tento je potrebné vyplniť ako v časti Príjemka, tak aj v časti Výdajka.
- Kliknite do poľa kontakt a následne pomocou klávesy ENTER sa prepnete do zoznamu kontaktov. Vyberte vašu spoločnosť.
- Po výbere sa okno nastavení minimalizuje na pracovnú lištu. Je potrebné naň kliknúť a následne vybrať spoločnosť aj v časti Kontakt pre výdajku.
- Vykonané zmeny je potrebné potvrdiť kliknutím na tlačidlo Uložiť.
- Kliknite na tlačidlo Uložiť aj v nastaveniach aplikácie.
Po vykonaní týchto nastavení je možné prejsť k vykonaniu samotnej uzávierky. Postup pre jej vykonanie s odpisom surovín zo skladu nájdete v tomto návode Uzávierka receptúr, odpis ingrediencií - surovín zo skladu, v iKelp Predajca.
Ďalej je možné nastaviť, či aplikácia po vytvorení skladového dokladu má ponúkať možnosť tlače dokladu.
- Ak doklad nepotrebujete tlačiť, resp. nepotrebujete aby Vám aplikácia tlač ponúkala je vhodné dané nastavenie vypnúť.
- Kliknite na tlačidlo Nastavenia v menu aplikácie a vyberte z ponuky možnosť Nastavenia.
- V ľavej časti, v strome jednotlivých nastavení rozkliknite možnosť Sklady a kliknite na možnosť Príjem.
- Vypnite (odfajknite) nastavenie "Pri ukladaní príjemky ponúknuť jej tlač".
- Vypnite (odfajknite) nastavenie "Pri ukladaní príjemky ponúknuť tlač podkladu pre etiketovanie".
- Vykonané zmeny je potrebné potvrdiť kliknutím na tlačidlo Uložiť.
by
Daniel Jurkovič