Dotykový predaj - Rozdelenie otvoreného účtu
V tomto návode Vám predstavíme, akým spôsobom je možné rozdeliť otvorený účet na dva, prípadne viacero samostatných účtov.
Popis situácie
Potreba rozdelenia otvoreného účtu sa používa výnimočne a najčastejšie v prípade, že si osoba presadá na iný stôl a pokračuje v otvorenom účte. Pozor, nemýlte si presun položiek osoby z rozúčtovaného dokladu s presunom celého účtu na iný stôl. Jedná sa o odlišnú situáciu a postup je popísaný v návode Dotykový predaj - Presun účtu na iný stôl.
Ďaleko častejšia situácia ktorá v praxi nastáva je, že z otvoreného účtu chce platiť len jedna osoba. V tomto prípade nie je potrebné vytvárať nový doklad, ani presúvať doklad na iný stôl. Stačí ak sa účtované položky priradia danej osobe a vyúčtujú sa len tieto položky. (Jednoduché delenie položiek dokladu medzi osoby, popisuje článok Dotykový predaj - delenie položiek medzi osoby/miesta). Pri účtovaní už stačí danú osobu na lište označiť a položky vyúčtovať.
Rozdelenie otvoreného účtu
Ak nastala situácia, že si osoba z otvoreného účtu presadla k inému stolu, situáciu vyriešite nasledovne.
- Ak ešte neboli položky priradené osobe, je potrebné ich priradiť.
- Označte na lište osobu, ktorej položky sa budú presúvať do nového dokladu.
- Kliknutím na tlačidlo "Osoba osamost." vytvoríte na danom stole nový doklad. (Tlačidlo sa na pokladni nachádza nad tlačidlom SHIFT a zobrazí sa po označení danej osoby na lište.)
- Po potvrdení vytvorenia nového dokladu sa automaticky otvorí tento doklad s položkami osoby, ktorú ste osamostatnili.
Takto vytvorený doklad je následne možné presunúť na iný stôl a túto situáciu popisuje článok Dotykový predaj - Presun účtu na iný stôl.

by
Ing. Lukáš Krajčír