Hľadáte spôsob, ako získať viac objednávok na rozvoz jedál, ale zároveň to zvládnuť jednoducho a s prehľadom? Odpoveď je jednoduchá: potrebujete „dobrý systém“ a potrebujete byť online. Ale ako to zvládnuť bez IT odborníkov, bez komplikovaných zmlúv a bez finančne zaťažujúcich provízií? Existujú riešenia, ktoré vám pomôžu zlepšiť predaje a výrazne uľahčiť prácu. To všetko prekvapivo jednoducho a lacno.
Mať viac objednávok na rozvoz jedál si dnes vyžaduje byť v online svete a používať jednoduchý a prehľadný systém
Aké sú skúsenosti odborníkov z praxe?
Konateľ spoločnosti Abiset s.r.o., pán Ing. Jaroslav Orgoň tvrdí: „Vyhodnotili sme, že najzaujímavejšie zo všetkých funkcií nášho reštauračného systému iKelp POS Mobile je práve online objednávkový systém rozvozu jedál, ktorý je vhodný najmä do reštaurácií a pizzérií. Najväčší benefit je úplná jednoduchosť spustenia a používania, prehľadnosť objednávok a automatizované procesy, ktoré zvládne každý. Zistili sme, že mnohí gastronómovia používajú pero a papier a preberajú objednávky len telefonicky a to aj napriek nesporným výhodám on-line riešenia. Dôvod je jednoduchý. Na trhu vôbec nie sú dostupné riešenia, ktoré by nevyžadovali odborníkov na tvorbu web stránok, odborníkov na internetové obchody, online platby, či iných IT odborníkov. A práve toto majiteľov a manažérov prevádzok odrádza. Z tohto dôvodu nezačnú s rozvozom jedál vôbec alebo sa vzdávajú online sveta. A tak zostávajú vo svete zbytočnej prácnosti a straty určitej klientely. Dnes sú všetci online, s mobilom v ruke. A toto je miesto kde treba bojovať o nových zákazníkov a nové objednávky. Niektorí gastronómovia využívajú objednávkové portály, kde platia obrovské mesačné provízie, niekedy až 20% z objemu tržieb. Dá sa to aj inak, napríklad u nás je poplatok za aplikáciu prekvapivo minimálny.“
Prečo práve online objednávanie?
Ľudia dnes hľadajú všetko on-line alebo cez mobil. Mladý človek môže stáť na ulici, pár metrov od vašej reštaurácie, ale keď ju „nevygoogli“, je pre neho neviditeľná. Zatvárať pred týmto trendom oči je podnikateľská samovražda. Čo získate zavedením online objednávania?
Prehľadnosť a jednoduchosť
V systéme musí byť všetko prehľadne usporiadané. Ak si zákazník napríklad praje pizzu bez šampiónov, tak v systéme je to jasne napísané a aj vytlačené na objednávke. Čo sa týka adresy doručenia, všetko je už v objednávke. Výrazne sa tak ušetrí čas a odbúrajú chyby v komunikácii, ako napríklad zle poznačené telefónne číslo, adresa, či iné. Pri opakovanej objednávke zákazník už tieto údaje nemusí zadávať.
Navyše celý donáškový systém sa musí dať spustiť na jedno kliknutie. Keď už ako reštaurácia máte web stránku alebo stránku na sociálnej sieti, vložíte na ňu krátky kód a hneď vám funguje tlačidlo na online objednávanie. Áno, takto jednoduché to musí byť. V momente môžu vaši zákazníci objednávať z mobilu, tabletu, počítača, ale aj tradične telefonicky. Vhodné je si zapojiť malú tlačiareň a online objednávky, ktoré v systéme potvrdíte, sa hneď vytlačia, napríklad priamo v kuchyni.
Napríklad aj takto jednoducho dokážete robiť rozvoz jedál https://www.ikelp.com/skusit
Skvalitnenie marketingu
Leták vhodený do schránky je síce fajn, ale väčšinou neosloví tú správnu osobu v tom správnom čase. To dnes hravo zvládajú sociálne siete a internetové reklamy. Vy sa pritom nemusíte trápiť so zložitým grafickým návrhom alebo s nastavovaním samotnej reklamy. Väčšina systémov to dnes spraví za vás a vy máte reklamu takmer na jedno kliknutie. Už dávno neplatí, že na to musíte zamestnávať odborníkov.
Avšak jedna vec je dostať zákazníka na váš objednávkový systém, druhá vec je s ním ďalej pracovať. To tak aby bola suma objednávky čo najvyššia. A tu telefonické preberanie objednávky zlyháva najviac. Operátor objednávku väčšinou len preberie, nemá čas byť obchodníkom. Ale toto môže systém urobiť za vás.
On-line marketing je najefektívnejšia a najlacnejšia cesta získavania nových zákazníkov
Motivačné akcie, zľavové kupóny a vernostný systém
Online objednávkový systém vie v jednej sekunde vybaviť stovky zákazníkov súčasne. Príjemné užívateľské prostredie je ideálny nástroj ako ponúknuť zákazníkovi prémiové produkty, akcie, ako zviditeľniť happy-hour, ale najmä ako presvedčiť zákazníka na vyššiu sumu objednávky. Ak je napríklad priemerná suma vašich objednávok 12 €, prečo neponúknuť zákazníkovi „Objednajte si ešte za 3 € a máte doručenie zdarma“. A čo tak ponúknuť zákazníkovi dezerty alebo nápoje za zvýhodnenú cenu. Alebo využiť vernostný systém, aby boli zákazníci motivovaní nabudúce nakupovať práve u vás.
Systém nemá problém si zapamätať, že váš zákazník bol s priateľkou na romantickej večeri za 30 € a poslať mu do emailu zľavový kupón. A ten má pri najbližšej objednávke doručenie zdarma, alebo druhú pizzu za polovičnú cenu. Viete si predstaviť, že by si operátor preberajúci telefonickú objednávku pamätal všetky informácie o volajúcom zákazníkovi, jeho históriu nákupov a že by mal čas mu ponúknuť všetky vhodné akcie a zľavové kupóny? Alebo že by si počas telefonátu vykalkuloval optimálnu stratégiu, aby si zákazník objednal za čo najvyššiu sumu? Toto je dôvod, prečo potrebujete systém, ktorý toto všetko spraví za vás a za zlomok sekundy.
Navyše je vhodné mať online objednávkový systém, ktorý podporuje nejaký rozšírený vernostný systém, napríklad online prepojenie s Cashback World (Lyoness). Zákazník po potvrdení objednávky okamžite dostáva sms-ku o pripísaní bonusu za zrealizovaný nákup. Toto malé potešenie je silná motivácia zákazníkov sa k vám vracať. Vyskúšať si to môžete napríklad tu: https://www.ikelp.com/skusit-donaska.
Ušetrenie nákladov – vyššia efektivita prevádzky
Zavedenie aplikácie na správu objednávok rozvozu jedál a online objednávania vám šetrí prostriedky hneď na viacerých miestach:
- Šetrenie ľudských zdrojov – ušetrený čas môže obsluha venovať osobnému prístupu k hosťom v reštaurácii
- Menej omylov – eliminuje zbytočné finančné straty
- Prehľadná správa objednávok – umožňuje rýchlejšie a efektívnejšie vybavovanie rozvozu jedál
- Výkonný obchodník a marketingový pracovník – usilovne pracuje s nastavenými pravidlami akcií, happy-hour, zľavovými kupónmi alebo vernostným systémom
Čo dodať na záver?
Na trhu sú našťastie dostupné aplikácie, ktoré dokázali takmer nemožné – na prvý pohľad zložitý a komplexný systém pretavili do takej jednoduchej a intuitívnej podoby, že s ním dokáže pracovať bežný človek, gastronóm, ktorý nemusí byť IT odborník alebo iný expert. Môžete tak ihneď využiť to, čo vám online objednávkový systém a inovatívne riešenia ponúkajú. Veľa spokojných klientov takéto služby využíva už dnes. Za všetkých spomenieme napríklad prevádzku v Šuranoch, http://www.totalpizza.sk, ktorá profituje najmä vďaka online objednávkovému systému. Pridajte sa k nim.