Ak vás čaká otvorenie reštaurácie, určite vás neminie ani nákup vhodného zariadenia a nábytku. Do tejto kategórie spadajú aj stoly a stoličky do reštaurácie. A keďže ide o výbavu, ktorá svojím spôsobom tvorí srdce celého podniku, mali by ste jej venovať patričnú pozornosť. Preto vám dáme niekoľko tipov nielen na rozmiestnenie stolov, ale aj na ich modernizovanie.
Otvorenie reštaurácie s pripravenými stolmi
Je jasné, že stoličky a stoly do reštaurácie musia byť pripravené ešte pred otvorením podniku. Keď chcete, aby sa vaši hostia cítili u vás príjemne a s radosťou sa k vám vracali, urobte nasledujúce.
Vyberte si správny typ sedenia
Nie, nie, nečakajte od nás zázračnú poučku o tom, ktorý typ sedenia je ten „správny“. Takto to totiž nefunguje. Musíte vziať do úvahy, akú cieľovú skupinu chcete osloviť, prípadne ako chcete pôsobiť na verejnosť. Pokiaľ je vo vašom záujme neformálny podnik, skvele zapasujú kombinované boxy zostavené z rohových lavíc a zo stoličiek, navyše doplnené o pohovky. A vhodnou voľbou môžu byť aj barové stoličky.
Naopak, ak sa chcete priblížiť čo najformálnejším štandardom, stavte na klasiku v podobe hranatých alebo okrúhlych stolov so stoličkami.
Pamätajte, že musí ísť o zariadenie pohodlné, stabilné, s dostatočnou nosnosťou a ľahko udržiavateľné.
Náš tip: Zatiaľ čo do podnikov v horských oblastiach sa najviac hodí drevené zariadenie, v mestských lokalitách môžete pokojne siahnuť po kovaných a kombinovaných kúskoch.
Nepodceňujte veľkosť stolov
Veľkosť stolov sa prirodzene odvíja od priestorových možností daného podniku. A do výberového procesu vstupuje aj skutočnosť, koľko osôb by mal daný stôl pojať. Dajte si však pozor na príliš malé stoly. Je totiž potrebné vziať do úvahy, že na stôl sa musia zmestiť taniere, poháre, fľašky, príbory, koreničky, soľničky a podobne. A keď k tomu pridáte priestor na listovanie v menu a nejakú tú sviečku alebo kvetinu na dotvorenie príjemnej atmosféry, zrazu zistíte, že stôl s rozmermi 60 x 60 cm (obrazne povedané) môže byť pre dve osoby nepostačujúci.
Prispôsobte sedenie lokalite a cieľom
Lámete si hlavu nad tým, koľko osôb by sa malo u vás zmestiť za jeden stôl? Dáme vám jednu skvelú radu. Prispôsobte sedenie lokalite, v ktorej sa nachádza váš podnik. Ak sídlite vo vyhľadávanej turistickej oblasti, pravdepodobne budete potrebovať aj zopár väčších stolov pre skupinky turistov. Na druhej strane, ak sa k vám chodia vo väčšine prípadov stravovať jednotlivci, napríklad na obed, ideálnou voľbou budú menšie stoly.
Okrem lokality môžu byť rozhodujúce aj vaše ciele. Ak počítate s tým, že sa u vás budú konať rôzne rodinné oslavy či udalosti, stoly pre početnejšie skupiny osôb by vo vašom podniku určite nemali chýbať.
Náš tip: Zaobstarajte si do podniku menšie alebo stredné stoly z jednej súpravy či rovnakej výšky, ktoré sa budú dať v prípade potreby ľahko spájať. Potom sa nestane, že vás prekvapí väčšia návšteva.
Nechajte medzi stolmi dostatočný priestor
Pri tomto bode obzvlášť zbystrite pozornosť. Nejeden podnikateľ sa totiž popálil na rozmiestňovaní stolov vo svojej reštaurácii. Koniec koncov, ako sa hovorí – papier znesie veľa. A keďže na papier sa zmestí všetko, možno sa vám bude zdať, že aj do vašich priestorov sa toho vojde oveľa viac ako v skutočnosti. Vo výsledku to však môže vyzerať tak, že hostia sediaci chrbtami k sebe si budú búchať do stoličiek. Nehovoriac o tom, že vaša obsluha bude mať problém prechádzať pomedzi stoly.
Náš tip: V záujme zabezpečenia komfortu vašim hosťom aj čašníkom dodržte rozstupy medzi stolmi na úrovni aspoň 60 cm. Pozor, máme na mysli „uličky“, kde chrbtom k sebe nesedia hostia. Inak musí byť rozstup podstatne väčší.
Sadnite si na každé miesto
Možno sa práve teraz zamýšľate nad tým, čo je to už len za radu. Keď si však vopred vyskúšate každé jedno sedenie, s určitosťou získate nesmierne cenné informácie. Napríklad možno zistíte, že zatiaľ čo pri odsúvaní jednej stoličky narážate do steny, tak pri sedení na ďalšej sa vystavujete nepríjemnému prievanu. Hoci spočiatku sa vám môže zdať, že sú to maličkosti, pamätajte, že pre vašich zákazníkov sú to negatíva, ktoré môžu navodiť celkový zlý dojem z prevádzky a ovplyvniť ich rozhodnutie, či sa k vám ešte vrátia.
Náš tip: Vyskúšajte si každé miesto viackrát v priebehu dňa. Môžete tak odhaliť, že niektorým hosťom bude v jednotlivých fázach dňa svietiť slnko do očí. Na základe toho vybavte dané okná vhodným tienením.
+ BONUS: Stavte na inteligentné doplnky
Keďže stôl by nemal predstavovať len miesto, na ktoré položíte nápoj či jedlo, na záver sme si pre vás nechali jeden užitočný tip. Vybavte stoly vo vašom podniku modernými inteligentnými doplnkami. Skvelým príkladom je takzvaný Inteligentný stôl. Viete, aké sú výhody tejto funkcie, ktorá je jednou z vymožeností softvéru iKelp POS Mobile?
Vedeli ste, že objednávanie a platenie dokáže byť efektívnejšie aj s funkciou Mobilný čašník? Vďaka nej bude môcť obsluha tlačiť účtenky alebo zadávať objednávky do systému priamo pri stole, napríklad cez firemný smartfón. A keďže sa čašníci vyhnú ručnému prepisovaniu a nahadzovaniu objednávok, eliminujú sa akékoľvek omyly a ušlé tržby. Výhod Mobilného čašníka však je podstatne viac. Prečítať si o nich môžete aj tu.