Bez ohľadu na to, či sa vám to páči alebo nie, celý svet je z roka na rok o čosi digitálnejší. No a proces digitalizácie sa prirodzene dotýka aj gastrosegmentu. Potvrdzujú to napríklad QR kódy, ktoré sa v súčasnosti využívajú v rôznych sférach. Keď ide o reštauráciu, predstavujú skvelý spôsob jej modernizácie. Vašej prevádzke môžu prinášať viacero benefitov.
Ako fungujú QR kódy na zobrazenie menu a aké sú ich výhody?
QR kódy na zobrazenie menu vo vašej reštaurácii môžete vnímať ako plnohodnotnú náhradu tlačenej ponuky. Ako to funguje? Zákazník príde do vášho podniku, pomocou svojho smartfónu a aplikácie nasníma QR kód, ktorý môže byť umiestnený napríklad na Inteligentnom stole, a priamo v jeho telefóne sa mu zobrazí vaša kompletná ponuka. A aké reálne výhody z toho pramenia?
1. QR kódy sú hygienickejšie ako tlačená ponuka
Už od útleho veku učíme deti, aby si pred jedlom umývali ruky. Kým sa teda hostia v reštaurácii zložia a pohodlne usadia, je úplne namieste, že si umyjú ruky. Na čo to však je, keď následne aj tak manipulujú s tlačenou ponukou, z ktorej si vyberajú jedlá a nápoje? Karty s menu a nápojové lístky denne prechádzajú nielen rukami mnohých zákazníkov, ale aj obsluhy. A keďže každým jedným dotykom sa viac a viac znečisťujú, vonkoncom nepredstavujú najhygienickejšie riešenie pre vašich hostí. V tomto prípade sú oveľa lepšou alternatívou práve QR kódy.
2. QR kódy šetria náklady na tlač
Keď chcete, aby vaša reštaurácia prosperovala, nevyhnete sa pravidelnému obmieňaniu a dopĺňaniu ponuky. Pokiaľ by ste však mali pri každej jednej zmene riešiť opätovnú tlač jedálnych a nápojových lístkov, doslovne by ste vyhadzovali peniaze von oknom. Ak sa rozhodnete pre zobrazovanie menu pomocou QR kódov, ušetríte nemalé náklady, ktoré by ste v opačnom prípade museli použiť na tlač. Digitálnu ponuku, ktorá dokáže byť oveľa detailnejšia, môžete totiž kedykoľvek aktualizovať bez akýchkoľvek dodatočných nákladov. Je to aj skvelá možnosť, ako promovať napríklad špeciality dňa.
3. Vaša obsluha bude rýchlejšia a efektívnejšia
Výhody používania QR kódov v reštaurácii sa priamo dotýkajú aj vašej obsluhy. Vzhľadom na to, že čašníci a čašníčky nebudú musieť neustále behať od stola k stolu a vypytovať sa zákazníkov, čo si chcú objednať, nebudú robiť pri preberaní objednávok chyby a budú mať oveľa viac času na samotné obsluhovanie. Logicky tak obslúžia viac stolov, pri ktorých sa budú vaši hostia zároveň rýchlejšie meniť. Okrem toho, že sa tak zvýšia vaše tržby, v konečnom dôsledku budete potrebovať „na pľaci“ menej ľudí, ktorí sa môžu s úsmevom sústrediť na vašich hostí.
4. Zákazníci nebudú pod tlakom
Ako zákazníci reštaurácie ste to možno zažili už aj vy. Stalo sa vám, že ste sa niekedy usadili v podniku a nie a nie si vybrať? Keď k vám prišla obsluha po prvýkrát, poprosili ste ju o chvíľku strpenia. Keď však prišla druhý raz a vy ste ešte stále nemali vybrané, pod tlakom ste si objednali niečo, čo ste nakoniec ani veľmi nechceli. Našťastie s QR kódmi nič podobné nehrozí. Vaši hostia budú mať dostatok času na to, aby si bez akéhokoľvek nátlaku vybrali to, na čo majú skutočne chuť. A ak si náhodou nebudú vedieť s výberom rady alebo budú mať hocijaké otázky, prostredníctvom Inteligentného stola môžu kedykoľvek zavolať obsluhu doslova na jedno kliknutie.
Zdroj: iKelp
Vedeli ste, že zákazník si digitálnou formou údajne objedná viac? A to práve preto, že pri výbere nie je pod tlakom.
5. Zákazníci nemusia čakať na čašníka
Žiadnej reštaurácii nepridá na kredite, keď budú jej usadení hostia dlho čakať na čašníka, aby im priniesol jedálny lístok. Keď budete mať v podniku QR kódy na zobrazenie menu, vaši zákazníci nebudú musieť na nikoho čakať. Môžu si okamžite vybrať, na čo majú chuť. A ako bonus môžu za svoju objednávku aj rýchlo a efektívne zaplatiť z pohodlia svojho stola. Presne tak, QR kódy môžu byť použité aj na platenie mobilom.
6. Vaša ponuka sa predá digitálnou formou úplne sama
Nie nadarmo sa hovorí, že jedia aj oči. Využite túto skutočnosť vo váš prospech. Digitálne menu totiž ponúka v porovnaní s tlačenými jedálnymi a nápojovými lístkami oveľa viac priestoru na fotografie. Uistite sa, že po nasnímaní QR kódu sa vašim zákazníkom zobrazia špičkové produktové fotky, vďaka ktorým sa vaša ponuka predá prakticky úplne sama.