Väčšina majiteľov reštaurácií môže vyhodnotiť nízku návštevnosť v ich podniku ako dobrý dôvod na paniku. Veď realita je taká, že viac ako 60% nezávisle vlastnených reštaurácií skrachuje do troch rokov od otvorenia. Nedostatok hostí ale nemusí pre vás byť okamžite pohromou. Zákazníci nemusia "natrafiť" na vašu reštauráciu fyzicky, nájdu ju digitálne. Spozornieť by mali aj majitelia zabehnutých reštaurácií, veď kto by nechcel zvýšiť svoj obrat až o 30%?
Prax potvrdzuje, že ak sú zákazníci reštaurácie schopní vytvoriť online objednávku na internete, kde daný podnik aj nájdu, tak biznis takejto reštaurácie začína rásť exponenciálne. Najmä v dnešnej dobe „digitálna dostupnosť“ umožňuje vytvoriť celoročné vyťaženie vašej kuchyne. Pocítite to najviac v zimnom období, kedy zákazníci prekračujú prah vašej reštaurácie najmenej, ale vy máte stále nové a nové online objednávky. Stačí vám len držať krok s dobou a prispôsobiť sa novým možnostiam gastronomického biznisu.
Čo získate zavedením online objednávok donášky?
Naše dlhoročné skúsenosti v gastronómii potvrdzujú existenciu mnohých úspešných podnikov so zavedením rozvozu a online objednávok donášky v tomto novom, informačnom veku. Aktuálne štúdie spoločnosti GrubHub zistili, že reštaurácie poskytujúce službu online objednávok donášky sú schopné zvýšiť svoje tržby v priemere až o 30%. V skutočnosti ich jeden z piatich podnikov až zdvojnásobí. Vďaka postupnej zmene správania sa spotrebiteľov a relatívne jednoduchej implementácie online objednávania je „digitálna dostupnosť“ pre úspech vašej reštaurácie omnoho viac dôležitejšia ako kedykoľvek predtým. Ľahko sa môže stať, že vás vaša konkurencia spozoruje v spätnom zrkadle, ako ste zaradili spiatočku.
Podľa nedávnej správy GlobalWebIndex spotrebitelia trávia online viac ako šesť hodín denne. Nie je teda žiadnym prekvapením, že National Restaurant Association hovorí, že dostupnosť moderných technologických možností je dôležitým faktorom pri výbere reštaurácie pre takmer jednu tretinu všetkých dospelých a viac ako 40% celkovej populácie. Toto je len jeden z dôvodov, prečo je „digitálna dostupnosť“ kritická pre dosah na týchto potenciálnych zákazníkov. V dnešnej dobe aj keď je reštaurácia „hneď za rohom“, je prakticky neviditeľná ak nie je prístupná v online svete.
A byť skutočne „digitálne dostupný“ zahŕňa aj možnosť prijímať online objednávky. Podľa National Restaurant Association 60% dospelých uviedlo, že by radi využívali donášku do svojich domovov alebo kancelárií ak to reštaurácie majú v ponuke.
Výhody zavedenia online objednávok pre prevádzku
Byť viac ústretový potrebám svojich zákazníkov je dôležité, ale to je len jednou z mnohých výhod zavedenia online objednávok. Výskumy zistili, že automatizované prevzatie online objednávky v rámci reštauračného systému dokáže znížiť čas spracovania objednávok o viac ako polovicu, čo je obrovským prínosom pre efektívne fungovanie reštaurácie.
Výskum ďalej ukazuje, že až 75% telefonických objednávok trvá dlhšie ako minútu a až 30% trvá dlhšie ako tri minúty. Automatizovaným prevzatím 100 online objednávok ušetria reštaurácie až 2,5 hodiny pracovného času. Niektoré podniky vybavia viac ako 100 objednávok denne. Množstvo ušetreného času mesačne je tak omnoho vyššie. Navyše, ak si zákazníci sami zadávajú objednávku online cez internet, zvýši sa aj presnosť údajov a minimalizuje sa výskyt nedorozumení.
Najviac sa výhody zavedenia online objednávania prejavuje v menších reštauráciách. Zvyčajne zaznamenajú 50% nárast príjmov z rozvozu po spustení online objednávania.
Prekvapivo jednoduché zavedenie online objednávania
Aj napriek všetkým nesporným výhodám, online objednávanie môže byť pre niektorých gastronómov tvrdým orieškom. Koniec koncov, strávia celý deň sústredením sa na vytváranie skvelých jedál a obsluhovaním svojich hostí v reštaurácii. Uvoľniť sa z tohto hektického tempa a stať sa technicky zdatným užívateľom sa môže javiť ako príliš veľké sústo, nehovoriac o zvýšení nákladov.
Spustenie online objednávania je omnoho jednoduchšie než si väčšina majiteľov reštaurácií uvedomuje. Na trhu sú dostupné aplikácie zdarma alebo len s minimálnym poplatkom od určitého počtu zrealizovaných objednávok mesačne. Aplikácie sú prívetivé, jednak pre užívateľov, ale aj pre zákazníkov, ktorí si objednávajú donášku. Budujte si však svoju vlastnú značku a svoju vlastnú databázu klientov. Ak použijete globálne objednávkové portály, budete sa musieť vzdať veľkej časti svojho zisku v prospech provízií takýmto poskytovateľom. Začať môžete napríklad s finančne nenáročnou avšak plne postačujúcou aplikáciou iKelp POS Mobile. Obrovskou výhodu tejto aplikácie je aj to, že máte všetko na jednom mieste a nemusíte spravovať viacero systémov alebo databáz.
Aj keď zavedenie online objednávania a prispôsobenie prevádzky zaberie určitý čas, určite sa to vyplatí. Personálu ušetríte nemalé množstvo času a získate schopnosť dramaticky zvýšiť váš obrat. Zavedenie online objednávok donášky môže byť práve tým rozhodujúcim krokom vo vašom podnikaní, vďaka ktorému vybudujete dlhodobo profitujúcu gastronomickú prevádzku.
Želám vám veľa úspechov a najmä veľa spokojných hostí vo vašej reštaurácii.