Donáška a osobný odber jedál predstavujú ďalšie spôsoby zvyšovania tržieb v reštauráciách. Vďaka nim môžete „obslúžiť“ mnohonásobne viac zákazníkov ako je samotná kapacita vášho podniku. Podnikanie má väčší dosah, rozširuje sa teda aj mimo stien samotnej prevádzky.
Veľa prevádzkarov reštaurácií kladie dôraz práve na donášku, čo je skvelé. Ale niektorí z nich akosi pozabudli aj na možnosť osobného odberu, ktorý je nemenej dôležitý a pre podnikanie naozaj prínosný.
Prečo ponúknuť zákazníkom osobný odber?
Všetci vieme, že konkurencia v gastronómii je veľmi veľká. Udržať si stálu klientelu a zároveň prilákať nové tváre je neraz náročné, preto sa snažme urobiť pre svojho zákazníka čo najviac. Napríklad aj to, že mu ponúkneme nielen možnosť donášky, ale aj osobného odberu.
Uvedomme si, že dnes je množstvo ľudí v pohybe. Presúvajú sa medzi domovom a kanceláriou, od povinností za zábavou. Práve pre takýchto ľudí je výhodné objednať si jedlo „za pochodu“, vyzdvihnúť si ho a zbytočne sa nezdržiavať. Ďalší túto možnosť využívajú vtedy, ak majú reštauráciu blízko domu alebo práce. Pre týchto zákazníkov je prijateľnejšie sa po jedlo zastaviť, ako si priplatiť za donášku.
A nejde tu len o ekonomické, ale aj ekologické hľadisko. Zákazník ušetrí nielen na donáške, ale šetrí aj prírodu, keďže si jedlo vyzdvihne sám a nemusí mu ho doručiť poslíček autom. V niektorých prípadoch si dokonca môže priniesť aj vlastné nádoby na jedlo, aby si ho nemusel odniesť v plastových jednorazových obaloch.
Nastavenie osobného odberu a jeho zefektívnenie pomocou objednávkového systému
Je jednoduché zavolať do reštaurácie a objednať si obed alebo večeru. Ak však chcete ponúknuť svojim zákazníkom benefit alebo službu navyše, umožnite im objednať si online. Pýtate sa prečo?
- Rozšírite pôsobisko svojho podnikania.
- Ušetríte – nepotrebujete personál na príjem telefonických objednávok a pri osobnom odbere nie je potrebný ani obsluhujúci personál.
- Nenahneváte vašich zákazníkov, ak sa vám počas obeda kvôli preťaženosti telefónov nebudú vedieť dovolať. Namiesto toho si jednoducho objednajú za pár minút online. Hladný zákazník je vždy nepríjemný zákazník.
- Môžete využívať rôzne marketingové nástroje – zľavové kupóny, akcie alebo poukážky, ktoré zákazníka utvrdia v tom, že váš podnik je skutočne orientovaný na potreby zákazníka.
- Ide o jednoduchý a prehľadný spôsob prijímania objednávok.
- Aj zákazníkom online objednávky vyhovujú – jedlo si objednajú hoci aj z električky či kaviarne a o malú chvíľu si ho prídu vyzdvihnúť.
Online objednávkový systém iKelp POS Mobile a jeho výhody
Vďaka objednávkovému systému iKelp POS Mobile získate jednoduchú a prehľadnú evidenciu objednávok. Aké ďalšie výhody so sebou prináša?
- Jeden reštauračný systém zastrešuje celú problematiku – od online objednávok, cez sklad a pokladňu až po menu a kuchyňu. Pre personál je to nástroj, ktorý uľahčuje prácu a šetrí čas.
- Prehľad o stave objednávok (prijaté, rozpracované a hotové objednávky), zadanie času osobného odberu.
- Rozlíšenie donášky a osobného odberu – personál kuchyne vďaka tomu vie, ktorú objednávku nachystať na rozvoz a po ktorú sa zastaví zákazník osobne.
- Silná integrácia marketingových nástrojov a vernostných systémov – zľavy, kupóny, akcie, klubový systém, bodový systém, virtuálna peňaženka, online napojenie na Cashback World. Ponukou zliav a poukážok motivujete zákazníkov k tomu, aby si objednávali práve u vás. A nemusíte mať žiadne obavy ani starosti navyše – aplikácia eviduje kupóny za vás. Skvelá je však aj virtuálna peňaženka, vďaka ktorej si zákazník za svoju objednávku platí z dobitého kreditu. A kto by potom objednával inde, keď má kredit u vás?
- Napojenie na online platobné brány – pri príprave jedla viete, že bolo zaplatené.
- Ako majiteľ alebo prevádzkar získate okamžitý prehľad o objednávkach a o štatistikách predaja – v ktoré dni a v akých časoch bolo vytvorených najviac objednávok. Vďaka tomu si viete napríklad zabezpečiť aj personál v kuchyni.
Osobný odber jedál vaši zákazníci určite ocenia, rovnako ako aj možnosť vytvárania online objednávok. Navyše je vytvorenie takejto objednávky veľmi jednoduché a zvládne ho každý. Vy si prostredníctvom online objednávok prilákate nových zákazníkov. A pomocou šikovných marketingových nástrojov im predáte vždy niečo navyše. Zároveň si získate ich lojalitu, čo tiež bude viesť k zvyšovaniu tržieb.