Vedeli ste, že aj na prvý pohľad „nevinná“ SMS komunikácia dokáže posunúť vaše podnikanie na vyššiu úroveň? Toto tvrdenie platí najmä pre podniky, v ktorých sa naplno využíva donášková služba na rozvoz jedla. Nasledujúce riadky vás presvedčia o tom, že aj obyčajná SMS notifikácia môže dodať vášmu zákazníkovi pocit istoty a výnimočnosti.
Aj napriek tomu, že v gastrooblasti existuje čoraz populárnejšie online objednávanie cez moderný reštauračný systém, mnohí ľudia stále uprednostňujú telefonické objednávky. Či už je to zo zvyku, alebo sa jednoducho príliš „nekamarátia“ s modernými technológiami, mali by ste sa pokúsiť čo najviac im spríjemniť celý proces od objednania až po donášku. Koniec koncov, pravdepodobne vám nemusíme prízvukovať, aký dôležitý je pre vás každý jeden zákazník. Akcia totiž vyvoláva reakciu a spokojní jednotlivci či spokojné skupinky k vám privedú nových zákazníkov. Preto by ste mali dať každému jednému zákazníkovi pocit istoty a výnimočnosti. Ako na to?
Telefonické objednávanie z pohľadu zákazníka
V prvom rade sa musíte vžiť do kože vášho zákazníka. Predstavte si celý proces objednávania z jeho pohľadu. Nie je to len o vytočení čísla, nadiktovaní objednávky a prebratí zásielky. Niekoľko minút po objednaní totiž môže v zákazníkovi prepuknúť neistota, či podnik vôbec zaevidoval jeho objednávku. Nehovoriac o tom, keď svoje jedlo nemá ani po 30, 40 či 50 minútach. Treba si uvedomiť jedno: zákazník nemá odkiaľ vedieť, že práve máte obedovú špičku a na jeho objednávke skutočne poctivo pracujete. Jeho pochybnosti o zaevidovaní objednávky sú preto úplne pochopiteľné.
Dajte zákazníkovi pocit istoty jednoduchou SMS notifikáciou
Našťastie, takémuto pre zákazníka nelichotivému a nepríjemnému scenáru dokážete veľmi jednoducho predchádzať, a to tak, že ho informujete o stave objednávky cez SMS správu. V praxi to môže vyzerať nasledujúco:
Zákazník si u vás telefonicky objedná, pričom po ukončení hovoru dostane SMS notifikáciu o prijatí a zaevidovaní objednávky. Takáto správa môže obsahovať napríklad informáciu o celkovej cene objednávky aj odkaz na sledovanie jej stavu či link na registráciu do vernostného programu. Objednávajúceho tak automaticky uistíte, že na jeho objednávke pracujete. A ako bonus nemusí zdĺhavo počítať, koľko peňazí si potrebuje pripraviť v prípade platby v hotovosti.
Čo ak sa príprava objednávky o pár minút natiahne?
Neskoré doručenie objednávky je zlou reklamou pre každý jeden podnik. Aj takúto situáciu však dokážete obrátiť vo svoj prospech. Čas od času, napríklad cez obedovú špičku, sa môže stať, že jednoducho nedodržíte deklarovaný čas doručenia objednávky. V takom prípade je namieste, keď o tom vášho zákazníka férovo informujete. SMS notifikácia s informáciou o tom, že na jeho objednávke sa stále pracuje, ho nielenže opätovne uistí, ale navyše mu aj dodá pocit výnimočnosti. Bude totiž cítiť, že vám na ňom záleží a že na neho myslíte. A preto vám s najväčšou pravdepodobnosťou odpustí aj niekoľkominútové zdržanie.
Zdroj: iKelp
SMS komunikácia zefektívni aj donáškovú službu a rozvoz jedla
SMS notifikácie neprinesú výhody len vašim zákazníkom. Môžu totiž prispieť aj k zefektívneniu vašej donáškovej služby. Túto skutočnosť ocenia najmä vaši kuriéri, ktorí už nebudú musieť zdĺhavo vytáčať telefónne čísla a informovať zákazníkov o tom, že ich čakajú pri dverách. Namiesto toho zákazník dostane SMS správu s textom, že jeho objednávka je práve doručovaná. Okrem toho môže takáto notifikácia obsahovať aj informáciu o tom, že kuriér bude do pár minút na mieste. Objednávajúci si na základe toho pripraví hotovosť a bude čakať kuriéra na mieste doručenia. Rozvoz pizze a iných jedál sa tak stane maximálne efektívnym.
Rýchla a automatizovaná SMS komunikácia ako súčasť donáškového modulu
No a na záver nemožno zabúdať ani na to, že odosielanie takýchto SMS notifikácií je nesmierne rýchle, pričom môže byť plne automatizované. Vo vašom systéme si prednastavíte texty jednotlivých správ, ktoré môže systém odosielať automaticky po vybavení určitých úkonov, napríklad po zaevidovaní objednávky. A výhodou je, že prednastavené texty môžete posielať podľa potreby aj manuálne, na pár klikov, napríklad pri neočakávanom neskoršom doručení objednávky.
Zdroj: iKelp
Dobrá správa: Túto funkcionalitu môže zákazník používať ako súčasť donáškového modulu bez poplatkov navyše. Spoplatnené sú len odoslané SMS správy podľa tarify zvolenej SMS brány.