Majitelia a prevádzkari reštaurácií po celom svete, ktorí sa pretekajú v získavaní nových zákazníkov, čoraz viac naskakujú do kolotoča online objednávania a donášky jedla. A je to pochopiteľné. Keď máte obedové menu, denný jedálny lístok či nápojový lístok na webe alebo Facebooku, vaša ponuka je dostupná a viditeľná prakticky pre každého – bez nutnosti navštíviť prevádzku. A to pre vás automaticky znamená vyššiu šancu na ďalšie objednávky. Pramení z toho hneď viacero benefitov. Viete, aké sú výhody umiestnenia vašej ponuky na internet?
Je to naozaj rýchle a jednoduché!
Hneď na úvod treba povedať, že pridanie vašej ponuky na web či Facebook je naozaj rýchle a jednoduché. S aplikáciou iKelp POS Mobile to hravo zvládne aj začiatočník v oblasti počítačov či moderných technológií. Nehovoriac o tom, že takáto nonstop viditeľná ponuka pôsobí atraktívne a profesionálne. V očiach potenciálnych zákazníkov tak získate kredit serióznej spoločnosti, ktorá nič neskrýva.
Okrem toho môžete online lístkom prilákať aj ľudí, ktorí vašu prevádzku dosiaľ nenavštívili. Uznajte, z názvu reštaurácie človek len ťažko vyčíta, čo mu ponúkate. Takto má šancu oboznámiť sa s vaším menu, a ak ho niečo zaujme, môže to byť práve ten potrebný podnet na to, aby vás navštívil.
Obrázky vám zaistia predaj
Nie je žiadnym tajomstvom, že obrázky predávajú. Vedia to aj mnohé svetové reťazce, ktoré sa neboja ukázať svoju ponuku verejne na internete. Prečo by ste to teda nemohli urobiť aj vy? Koniec koncov, taká webová stránka alebo fanúšikovská stránka na Facebooku môže predstavovať akúsi vizitku či vstupnú bránu vašej reštaurácie. Web pritom predstavuje ideálne miesto na prezentáciu jedál peknými fotografiami. Tie majú schopnosť pritiahnuť pozornosť a podnietiť do objednávky či návštevy reštaurácie viac ako podrobné texty k jedlám či samotnej reštaurácii.
Obedové menu si môže objednať každý
Spoliehali ste sa doteraz pri rozvoze len na menu distribuované do schránok? Áno, jedálny lístok formou letáka má svoje čaro, ale aj nevýhody. Jednak si nemôžete byť istí, či sa dostal do každej schránky, jednak sa nedá aktualizovať, ľahko sa v domácnosti stratí, a teda v čase, keď ho zákazník potrebuje, nie je k dispozícii. A ani nehovoriac o tom, že sa dostane k mnohým, ktorí o ponuku vôbec nemajú záujem, a tak ihneď skončí v koši. Zbytočne ste teda utratili peniaze na tlač. Vďaka verejne viditeľnej ponuke na webe či Facebooku si bude môcť u vás objednať prakticky každý, a to bez ohľadu na to, či sa mu leták do schránky dostal alebo nie.
A to je v dnešnej dobe obrovská výhoda. Byť informačne dostupný zákazníkovi, kdekoľvek a kedykoľvek to potrebuje. Napríklad mnohí študenti či zamestnanci si dnes objednávajú obedové menu do škôl či do práce, a keď im ukážete vašu ponuku online, celý proces im náramne uľahčíte.
Váš personál bude mať viac času
Ako súvisí vyťaženosť personálu s umiestnením ponuky na internet? Dáme vám aspoň jeden príklad:
Predstavte si, že nemáte zverejnenú ponuku online. Nahrnú sa k vám zákazníci, ktorí sú u vás po prvý raz. Obsluha po chvíli príde a pýta sa, čo si dajú. Hostia však s výberom váhajú – ponuku majú totiž pred očami prvýkrát. Poprosia teda obsluhu o chvíľu času. A to sa môže znova opakovať po návrate čašníka k stolu. Vidíte ten stratený čas? Pokiaľ by ste mali obedové menu, jedálny lístok a nápojový lístok reštaurácie na webe či Facebooku, zákazníci by si mohli vybrať ešte pred príchodom do vášho podniku. Nie je zriedkavé, že dnes si zákazníci najprv pozrú denné menu reštaurácií na internete a až na základe toho sa rozhodnú, do ktorej v ten deň pôjdu. Váš personál tak môže ušetriť čas zvyčajne premárnený behaním hore-dole k zákazníkom, ktorí už dávno mohli mať vybraté, keby ste mali online jedálny lístok.
Presah s marketingovými aktivitami
Na umiestnenie vašej ponuky na web či Facebook sa môžete pozerať aj z viac marketingového hľadiska. Dá sa predpokladať, že to zvýši návštevnosť vašej stránky aj počet objednávok. Tak môžete veľmi efektívne popri menu odpromovať širšiemu publiku rôzne akcie, vernostné programy či podujatia späté s vašou prevádzkou.
Náš tip: Keď ide o marketingové aktivity, veďte si evidenciu o zákazníkoch, ktorým vaši poslíčkovia vozia jedlo. Ich približný vek, často objednávané jedlo či miesto doručenia vám pomôžu s profilovaním cieľovej skupiny pre danú lokalitu. Všetky podobné informácie budete môcť následne zužitkovať v rámci rôznych marketingových počinov.
Tip na záver: Jedálny a nápojový lístok reštaurácie aj na iných miestach
Váš online jedálny a nápojový lístok nemusí figurovať výlučne na vašich stránkach. Jednou z možností je aj získavanie objednávok prostredníctvom rôznych externých portálov, ako sú napríklad Wolt či Bolt. V takom prípade je dôležité, aby ste mali vo všetkých objednávkach poriadok. Keďže ručné prepisovanie objednávok do pokladne by bolo pre váš personál časovo náročné, odporúčame vám prepojenie s aplikáciou iKelp POS Mobile. Všetky online objednávky potom uvidíte priamo vo vašej pokladni. Okrem toho, že získate dokonalý prehľad o všetkom a odbremeníte personál od časovo náročných povinností, zabezpečíte si aj nulové riziko omylov súvisiacich s prepisovaním. A aby toho nebolo málo, vystačíte si s jediným zariadením.