Rozhovor s Marekom Ryšánkom: Systémovo a procesne musí byť všetko zladené

Zaujímavé reštauračné koncepty dnes vznikajú všade vo svete, no a výnimkou nie je ani Slovensko a Česko. Ako príklad si môžeme uviesť rodinnú pizzeriu Fragolino Ristorante, ktorá hrdo sídli na okraji Bratislavy. Charakterizuje ju láska a vášeň vo vzťahu k talianskej domácej kuchyni a dobrému vínu, z čoho vyplýva aj jej názov. Jej hlavnou špecialitou je, samozrejme, tenučká pizza. Neotrasiteľné miesto v ponuke však majú aj domáce cestoviny či pochúťky z grilu.

Viac sme sa o tejto sympatickej reštaurácii porozprávali priamo s jej majiteľom Marekom Ryšánkom.

Marek Ryšánek z Fragolino Ristorante

Pán Ryšánek, pokiaľ máme správne informácie, Fragolino Ristorante sa stará o svojich zákazníkov už od roku 2014. V gastrooblasti ste teda pravdepodobne už čo-to zažili a preskákali. Ako by ste opísali predovšetkým vaše začiatky?

Na začiatku sme fungovali čisto ako donášková služba. Mali sme jeden jediný produkt – pizzu –, jedno staručké auto a prevádzku s rozlohou 50 štvorcových metrov. V tom čase bolo v našom okolí sedem prevádzok ponúkajúcich pizzu. Bola to teda poriadna výzva.

Na trhu sme, ako ste spomínali, od roku 2014. Po niekoľkých úspešných rokoch poctivej driny a úsilia sme sa prepracovali do kamennej prevádzky, kde vieme usadiť sto ľudí. Popritom koordinujeme päť rozvozových áut, ktoré rozvážajú produkty talianskej kuchyne Fragolino Ristorante. Po rokoch zbierania skúseností sme v roku 2017 spustili samostatnú divíziu Fragolino Catering, v rámci ktorej vieme našim zákazníkom poskytnúť kvalitné komplexné služby od jednoduchej donášky jedla až po prepracovaný event do 250 ľudí. Sme tím mladých kreatívnych ľudí, ktorých to baví.


Zdroj: fragolinoristorante.sk

Dá sa teda povedať, že rozvoz a donáška jedla sú dnes jednými z vašich najsilnejších stránok? Ako to všetko procesne zastrešujete?

Dá sa tak povedať, ale už to nie je len o rozvoze, aj keď si dovolím tvrdiť, že ho máme v našom regióne (Bratislava IV) najsilnejší. Primárne využívame päť našich donáškových vozidiel. Procesne to už nie je také jednoduché ako na začiatku, keď sme využívali papier a pero. Systémovo a procesne musí byť všetko zladené, aby sme vedeli spoľahlivo fungovať. Telefonické objednávky, naše online objednávky aj objednávky z Bistro.sk – všetko v jednom systéme.

V čom vidíte benefity napojenia na zmieňovaný portál Bistro.sk?

Práve v tom, že objednávky nám chodia priamo do nášho systému, čo uľahčuje celý priebeh života objednávky od prijatia cez výrobu až po samotné doručenie. Personál nemusí nič ručne prepisovať do pokladne, čím sa nielenže šetrí čas, ale ešte sa aj eliminuje riziko vzniku možných chýb. Nehovoriac o tom, že vďaka nášmu systému máme dokonalý prehľad o všetkých našich objednávkach, nielen o tých z Bistro.sk.

Pristavme sa trochu aj pri vašej ponuke. Samozrejme, nesmie chýbať pizza. Tou sa však v súčasnosti snaží vystatovať mnoho reštaurácií. No popravde nie vždy ide o úplne vydarené počiny. V čom je tá vaša iná, jedinečná?

Predovšetkým v osobitnom a zodpovednom prístupe k výrobe. Všetko je v ľuďoch a v celkovej tímovej práci. Samozrejme, začína sa to už od hlavy, resp. od toho, aký mám prístup k práci ja. A tak vediem aj svoj tím. To je asi to najdôležitejšie.


Marek Ryšánek a reštaurácia Fragolino Ristorante. Zdroj: fragolinoristorante.sk

No a nemôžeme vynechať ani otázku týkajúcu sa vašich domácich cestovín. Dokáže ich pripraviť každý alebo na to máte špeciálne zaškolený personál?

Celý pracovný tím, teda vrátane výberu nových ľudí, ide aj cez moje ruky. Je to zdĺhavý proces, ktorý sa nám však vráti v podobe dobrého človeka a kuchára/pizzéra. A práve starostlivo vybraní ľudia zvládnu po internom zaškolení pripravovať všetky naše produkty vrátane spomínaných domácich cestovín.

Kým prejdeme k otázkam z iného súdka, zostaňme ešte chvíľku pri vašich pochúťkach. Na aké ďalšie položky z vašej ponuky okrem pizze a domácich cestovín by ste prednostne upozornili vyzvedajúcich sa zákazníkov?

Jednoznačne na naše obedové menu. Zakladáme si na poctivej domácej kuchyni pripravovanej tradičnými receptúrami. Všetko si pripravujeme a vyrábame sami, napríklad buchty, knedle aj lokše. Dokonca v rámci prípravy nášho obedového menu nepoužívame ani žiadne polotovary. Vnímame to ako pridanú hodnotu pre všetkých našich zákazníkov.


Zdroj: fragolinoristorante.sk

Keďže pôsobíte v hlavnom meste Slovenska, konkurencia asi nebude malá. Čím sa od nej snažíte odlíšiť a udržať si stálych zákazníkov, resp. prilákať nových?

V prvom rade sa snažíme zákazníkovi ponúknuť službu, ktorú mu konkurencia nevie, prípadne nechce poskytnúť. A popritom pre nás zákazník nie je iba číslo. Snažíme sa vytvárať jedinečnú atmosféru, aby sa naši zákazníci cítili u nás aj na našich akciách dobre – trochu ako doma. Na to, aby sme dokázali takúto atmosféru preniesť až domov k ľuďom, využívame, samozrejme, sociálne siete, ako napríklad Facebook a Instagram. Zároveň organizujeme verejné podujatia, spoločenské podujatia, napríklad katarínsku zábavu a Fragolino ples, a aj podujatia pre deti – každý rok usporadúvame deň detí s bohatým programom. No a pred Vianocami pripravujeme pre našich zákazníkov vianočný trh aj súťaže v bowlingu a šípkach.

Na základe toho, čo hovoríte, pravdepodobne dokážete osloviť zákazníkov rôznych vekových kategórií. Aj napriek tomu sa však spýtame – máte vyčlenenú určitú cieľovú skupinu alebo sa snažíte zaujať širší okruh ľudí?

Sme prevádzka pre všetkých – od úplne najmenších, pre ktorých máme nachystaný detský kútik, cez tínedžerov a hravých dospelákov, ktorí si prídu na svoje vďaka bowlingu, šípkam a stolnému futbalu, až po romantikov a tých ľudí, ktorí si chcú len užiť príjemnú atmosféru alebo štýlový salónik. U nás si teda príde na svoje doslova a do písmena každý.


Zdroj: fragolinoristorante.sk

Pánovi Ryšánkovi ďakujeme za rozhovor a prajeme mu aj celej jeho prevádzke veľa úspechov.

Write by Author / Vytvorené by
Besteron VISA, MasterCard