Výdajové okienka vedia byť v gastrobiznise nemalou pomôckou. Koniec koncov, presvedčili sme sa o tom aj počas uplynulých mesiacov, keď boli jednou z mála možností improvizovanej prevádzky reštauračných zariadení. Tie však, prirodzene, bojujú aj so svojimi nedostatkami v podobe takzvaných dvojitých radov. Zákazník si totiž musí najprv vystáť rad pri objednávaní, aby následne čakal v rade druhýkrát, tentoraz na výdaj. Úprimne, z pohľadu zákazníka to vie byť pekná otrava. Našťastie s asistenciou inteligentných technológií a QR kódov sa dá čakanie zákazníkov pred výdajovým okienkom efektívne skrátiť. A navyše objednávanie jedál a nápojov „mimo radu“ môže ešte aj zefektívniť chod kuchyne, čo bude v konečnom dôsledku viesť k vyšším denným tržbám. Poradíme vám, ako na to.
„Dvojitý rad“ ako jediný nedostatok výdajové okienka
Nedávne udalosti nás utvrdili v tom, že výdajové okienko ešte stále nie je žiadnym prežitkom, ktorý by patril takpovediac do starého železa. Samozrejme, fastfoodové reťazce a food trucky využívali jeho možnosti vo veľkom – bez ohľadu na pandemickú situáciu. Počas nej sa však stal výdaj cez okienko hlavným zdrojom príjmov aj pre mnohé reštauračné prevádzky so sedením. A tak ste možno aj vy na vlastnej koži pocítili jeho (azda jediný) nedostatok – vyššie zmieňovaný dvojitý rad.
Ako neprevádzkovať výdajové okienko
Predstavte si situáciu, že ako zákazník čakáte dlhé minúty v rade len na to, aby ste obsluhe za okienkom povedali, čo si chcete objednať. Za objednávku zaplatíte, pravdepodobne dostanete nejaké číslo a môžete smelo pokračovať v zdĺhavom čakaní v ďalšom rade na výdaj. A až po dlhom dvojitom čakaní sa môžete so svojou prebratou objednávkou pobrať k stolu.
Nielenže to odoberá energiu a chuť do jedla vašich čakajúcich zákazníkov, ale ešte to aj zbytočne zaťažuje vašich zamestnancov. Neefektívnou prevádzkou výdajového okienka sa teda pripravujete o možnosť dosiahnuť vyššie tržby, ktoré sa vám s asistenciou moderných technológií núkajú ako na podnose. Nie je to škoda? Je to skutočne spôsob, ako sa chcete prezentovať pred svojimi zákazníkmi?
Ako prevádzkovať výdajové okienko
Pokiaľ máte reštauračné zariadenie s vlastným sedením, prípadne aj bez neho, máme pre vás riešenie, ako v rámci neho efektívne prevádzkovať výdajové okienko. Do vášho sedenia môžete integrovať funkcionalitu Inteligentný stôl, ktorá je v ponuke aplikácie iKelp POS Mobile. Ako to funguje?
Zákazník príde do vášho podniku, pohodlne sa usadí, nasníma QR kód na stole a prostredníctvom vlastného smartfónu si v pokoji a bez stresu vyberie z vašej ponuky to, na čo má chuť. Následne zaplatí online cez platobnú bránu a počká na prípravu jedla (prípadne nezaplatí online, ale v hotovosti pri vyzdvihnutí jedla). Čo je však dôležité – stále čaká v pohodlí za stolom. No a len čo bude jeho objednávka pripravená na prebratie, dostane do svojho smartfónu notifikáciu. Jediné, čo musí vtedy urobiť, je postaviť sa, ísť k výdajovému okienku a ukázať číslo s objednávkou na svojom smartfóne obsluhe za okienkom.
Celý proces je podrobnejšie vysvetlený v tomto videu:
Tip pre prevádzky, pre ktoré sú nemalé rady na objednávky dennou realitou: Stáva sa, že zákazník by si rád niečo doobjednal, ale nechce sa mu opätovne vystáť rad, a tak si už v prevádzke nič ďalšie nedopraje. Práve tu vie zohrať veľkú rolu QR kód umiestnený na stole, ideálne aj s nejakou výzvou, ako napríklad: „Chutilo vám a radi by ste si ešte niečo dali? Nasnímajte QR kód a objednajte si.“ Zákazník dostane možnosť objednať si priamo z miesta, kde práve je, a dlhý rad ho viac od ďalšej objednávky neodradí.
Vyššia efektivita kuchyne = vyššie tržby
Nasledujúcimi slovami nadviažeme aj na to, čo sme spomínali v samom úvode tohto článku – že objednávanie jedál a nápojov mimo radu dokáže zefektívniť chod kuchyne a umožňuje vybaviť viacero objednávok za deň, čím sa zvýšia tržby. Čím je to spôsobené?
Predstavte si situáciu, že kuchyňa začne chystať nejaké jedlo a až o pár minút sa dozvie, že aj iný zákazník si objednal to isté. Ak si ľudia objednávajú postupne, ako sa dostanú na rad, nastáva určitá neefektivita v kuchyni. Pokiaľ však objednávky chodia z online objednávania cez mobil, je veľká šanca, že prídu aj dve či tri objednávky na to isté jedlo v podobnom čase. Kuchár tak môže pripravovať súčasne viac objednávok. Napríklad nedá na gril jedno bravčové mäso do cigánskej pečienky, ale rovno viac kusov naraz. Alebo keď vidí, že sa mu nahromadili štyri objednávky na hranolky, nebude ich vysmážať po jednej porcii, ale rovno vloží do fritézy objem na štyri porcie.
V konečnom dôsledku zákazníci pocítia vyššiu rýchlosť prípravy jedál, teda zlepšený servis, a prevádzka zase vybaví za deň viac objednávok a tým zvýši tržby.
Znie to tak jednoducho. Kde je háčik?
Žiaden háčik nie je! Ba čo viac, po prebratí objednávky vám zákazník môže prostredníctvom svojho smartfónu zanechať hodnotenie aj s komentárom, čo môžete použiť nielen na zber pozitívnych odporúčaní a recenzií, ale takisto na prípadné zlepšenie svojich služieb.
Inteligentný stôl je v rámci reštauračných zariadení so sedením, no bez obsluhy skutočne prospešným riešením pre všetky strany. Zatiaľ čo zákazníkom skráti čakanie pred výdajným okienkom a obsluhe uľahčí prácu, vám a vášmu podniku efektívne navýši tržby.